vrijdag 27 september 2013

26-9-2013

Even de stad in geweest vandaag. Wat mij opviel was dat er in het centrum van Rotterdam veel winkelpanden leeg staan. Zo is op het stuk onder het Beursplein waar de V&D aansluit op de Koopgoot géén van de winkels in gebruik. Het kille gezicht van de crisis. Anders was het aan de andere kant van de Coolsingel, bij de Bijenkorf was op één pand na alles bezet en die ene uitzondering wordt momenteel verbouwd omdat er binnenkort een Benneton winkel in gehuisvest wordt. In de Bijenkorf vroeg ik me af waarom het in warenhuizen gebruikelijk is dat de roltrappen zo op elkaar aansluiten dat je na aankomst direct op de volgende kan stappen, behalve op de begane grond. De roltrap uit de kelder komt op hetzelfde punt aan als die van de eerste verdieping. Ik moest van de kelder naar de derde verdieping en moest dus op de begane grond rond de roltrap lopen voordat ik verder kon. Op de derde is de Nespresso shop, ik moest koffie voor mijn vader halen. Toch wel slim om zo'n shop helemaal achterin de winkel te vestigen, zodat je een heel stuk langs de keukenafdeling moest voordat je koffie kan kopen.