vrijdag 6 september 2013

17-8-2013

De afgelopen nacht in ieder geval beter geslapen. De minimum temperatuur was bijna 10 graden hoger. Het was dan ook niet helder, maar bewolkt, blijkbaar flink bewolkt, want ik ben een paar keer wakker geworden omdat het hard regende. Toen ik vanmorgen mijn bed uitkwam zag ik dat het door mijn dakluik wat had ingeregend. Het duurde wel even voordat ik dat zag, want had ik gisterenavond bijna geen last meer van mijn pijnlijke schouder, bij het wakkerworden was hij erg stijf, dus het opstaan was wat moeizaam. Toch maar gaan hardlopen, maar na 100 meter was het al zo pijnlijk dat ik twijfelde of ik wel door zou gaan. Op mijn tanden gebeten en doorgelopen. Ik had vandaag een lange afstand op mijn programma staan, de route die ik volgde is in het begin hetzelfde als die die ik voor een kort rondje gebruik. Op het moment dat ik op het punt kwam waar beide routes splitsen heb ik nog hard getwijfeld welke route ik zou nemen, ondanks de pijn toch maar voor de lange gekozen. Wat de pijn betreft was niet zo'n erg groot probleem, maar op het pad dat ik volgde merkte ik al snel dat het veel meer geregend had dan ik gedacht had. Er stonden flinke plassen op de weg, soms over de hele breedte. De eerste keren kon ik door langs het randje te lopen daar bijna met droge voeten langs. Maar op een gegeven moment kwam ik bij een plas waar ik geen andere keuze had dan er doorheen te lopen, met als gevolg dat ik tot op mijn enkels door het water liep. Gelukkig drogen mijn loopschoenen vrij snel op.

Ook vanavond lijkt het probleem met mijn schouder een stuk minder te zijn, maar gezien mijn ervaring van vanmorgen is het dus maar afwachten hoe het morgenochtend is. Prijs de nacht niet tot het ochtend is zou een toepasselijke variant op een bekend gezegde zijn.