vrijdag 13 september 2013

11-9-2013

Rails was het centrale thema van vandaag. Het begon al met mijn wandeling na mijn ontbijt. Tot twee keer toe was ik een pad het bos ingelopen dat na 100 meter ophield. De tweede keer had ik een oude spoorweg gekruist. Het was duidelijk dat die spoorlijn niet meer in gebruik was, door wat er tussen de rails groeide, maar dat was nog niet zo heel lang want de bomen die ertussen stonden waren misschien een jaar oud. Dus ben ik die spoorlijn gaan volgen. Het was een mooie wandeling. Na mijn lunch ging ik weer een wandeling maken. Op die wandeling kwam ik informatiebordjes tegen over het gebied waar ik door liep. Het bleek dat een deel van de wandeling liep over een voormalige spoorlijn. Tenslotte overnacht ik in een stadje waar een verouderde spoorlijn nog in gebruik is, hiervandaan kan je met een draisine naar het volgende stadje fietsen. Echter het seizoen is inmiddels over. Gezien het aantal campers dat op de parkeerplaats staat waar ik overnacht zijn er echter nog voldoende toeristen.