vrijdag 6 september 2013

20-8-2013

Een grotere microSD-kaart aangeschaft voor mijn telefoon. Ik dacht even de verkeerde te hebben, want de nieuwe kaart is een microSD-HC, en in de handleiding van mijn telefoon staat het logo zonder HC. Wel staat er dat het toestel microSD kaarten tot 16 GB ondersteund. Via Wikipedia kwam ik erachter dat een gewone microSD-kaart maximaal 2 GB is en dat het tussen de 4 en 32 GB een 'high capacity', dus HC kaart is. Als mijn telefoon dus een 16 GB kaart aankan is het dus ook een HC-compatible device.

Toch voor alle zekerheid maar even een vraagje uitgezet op het discussieforum van Nokia, want voordat ik de verpakking open wil ik het wel helemaal zeker weten. Het is namelijk zo'n moderne verpakking die, als je hem al open krijgt, je nooit meer goed kan sluiten. En dat geeft een hoop gedoe als je iets terug moet brengen.