vrijdag 6 september 2013

23-8-2013

Vandaag een kast verplaatst. In de kelder stond een kast met daarin oude, niet meer in gebruik zijnde glazen en in de hal van het hotel een tafeltje met daarop spullen voor als gasten voor openingstijd willen ontbijten. Op dat tafeltje heerste een chronisch gebrek aan ruimte, dus was het een goed idee om het door de kast te vervangen. Eerder had ik al de glazen uit de kast naar verhuisdozen verplaatst en de kast schoongemaakt. Vandaag had Paul de steekwagen meegenomen dus ben ik de kast gaan verplaatsen. Zonder veel problemen ben ik door de deuren in de kelder gegaan, de trap op, met een beetje moeite in het halletje een kwartslag gedraaid en toen naar buiten. De rolstoelvriendelijke opgang van het hotel was ook geen probleem, daarna weer een kwartslag draaien om de deur in te gaan. Dat ging ook goed, maar toen ik eenmaal binnen was zat ik klem, ik kon niet rechtdoor naar het halletje tussen het restaurant en hotel. Weer naar buiten gereden en met de steekwagen aan de andere kant geprobeerd, dat lukte ook niet. Toch weer op mijn oorspronkelijke manier geprobeerd en door toen ik eenmaal binnen was een draai te maken lukte het mij om de kast rechtop te krijgen (hij was te hoog om rechtop door de deur te kunnen). Vanaf dat punt had ik net genoeg ruimte om hem rechtstandig naar zijn plaats te schuiven. De kast stond meteen stevig, maar voor alle zekerheid heb ik hem maar met schroeven aan de muur geschroefd. Gaan inrichten en toen bleek het een probleem te zijn om het snoer van de magnetron weg te werken. Na wat wikken en wegen besloten om in de zijwand een gat te boren en vanaf daar een snoer naar het dak van de kast te laten lopen. Dat gat was gauw gemaakt, omdat aan het snoer dat ik wou gebruiken een niet te verwijderen stekker zat moest ik de andere kant via de buitenkant door het gat steken. Alleen dat was de zijkant waar hij op enkele centimeters van de muur stond. Lopen pielen met een touwtje en het wou maar niet lukken. Tot ik even aan de kast trok om net wat meer ruimte te krijgen en ik hem gewoon naar voren kon schuiven. De schroeven waarmee ik hem in de muur verankerd had bleken dus niet echt veel houvast te hebben. Toen ging het eenvoudig. Daarna de verankeringen door wat langere exemplaren vervangen, maar ook deze lijken weinig zin te hebben, gelukkig heb ik er wel vertrouwen in dat de kast blijft staan.