vrijdag 6 september 2013

16-8-2013

Gisteren was het een heldere nacht, toen ik terugliep naar mijn camper en genoot van de sterrenhemel, zag ik een vallende ster. Vorige week had ik gehoord dat de aarde weer eens door de staart van een meteoriet ging en er veel brokstukken in de dampkring zouden verbranden, maar toen heb ik niets gezien. Blijkbaar was er gisteren nog een staartje van de meteorietenregen.

Een gevolg van de heldere nacht was wel dat het kwik flink omlaag ging, het minimum lag onder de 5 graden. Dat was niet bevorderlijk voor mijn nachtrust en die werd toch al een beetje verstoord doordat ik gisterenmorgen blijkbaar een spier in mijn schouders verrekt heb, met als gevolg een pijnlijke schouder. Inmiddels is de pijn dusdanig gezakt dat ik het niet meer dan een ongemak kan noemen, ik denk dat ik deze nacht mijn slaap wel weer kan inhalen.