donderdag 5 september 2013

2-8-2013

Ik had nog een paar klusjes die ik aan mijn camper moest doen. Twee daarvan heb ik vandaag gedaan. Ten eerste heb ik mijn tafel vastgezet. Hij zat met een schroef vast, maar die ging steeds na een aantal dagen weer los. Op zich al vervelend, maar hij zat ook nog eens wat onhandige plaats. Ik had de schroef al eens door een andere vervangen, maar dat bood ook geen soelaas. Nu heb ik een gaatje door mijn tafel geboord en hem vervolgens met een bout met moer vastgezet. De eerste bout die ik had uitgezocht bleek net iets te kort, het koste wat moeite hem er weer uit te krijgen. Toen het gaatje iets groter gemaakt en een wat langere bout erin gezet. Mijn tafelblad lijkt nu goed vast te zitten.

Het andere klusje was mijn bank. Ik heb de rugleuning van mijn achterbank altijd neergeklapt, dan zit ik wat hoger dan wanneer ik op de zitting zit. De achterkant van de rugleuning is daar blijkbaar niet op gemaakt, eind vorig jaar hoorde ik gekraak waarna er een kuil inkwam. Daarna heb ik er steeds met een kussen op gezeten, het was niet ideaal, maar ook geen probleem. Ik had bedacht om een plank tussen de bekleding te schuiven. Dat lukte niet, want in eerste instantie kreeg ik de bekleding niet los. Toen geprobeerd om de plank erop te schroeven, maar als hij bijna vast leek te zitten kwamen de schroeven weer los. Toen nog eens gekeken en is het me wel gelukt om de bekleding los te maken, de plank ertussen geschoven en toen wou ik de bekleding weer vastmaken. Ondanks dat de bekleding flexibel is, wou het niet lukken. Ik had het eigenlijk al opgegeven toen het opeens wel lukte. Dus ik kan nu weer goed zitten.