vrijdag 6 september 2013

11-8-2013

Even na middernacht ben ik nog even gaan kijken of de koelkast het nog deed. Er was geen probleem, maar toen ik vanmorgen ging hardlopen zag ik dat de stop er opnieuw uitgeknald was. Vanmorgen heb ik alle elektrische aansluitingen van de koelkast een schoongemaakt en hem daarna opnieuw aangezet. Ik begon te hopen dat ik het probleem had opgelost, tot vanmiddag de stop er opnieuw uit klapte. Er moest maar een echte monteur bijkomen, dus de koelkast uitgezet en de stop weer aan. Om kwart over zes zaten we een kopje koffie te drinken, toen met een luide knal de stop er opnieuw uitknalde en dat terwijl de koelkast uit stond. Op dat moment realiseerde ik me dat ik laatst een licht schokje gevoeld heb, toen ik iets aan het doen was bij het evaporatie-schaaltje dat onder de koelkast staat. Daar maar even goed naar gekeken. Hij is niet meer in gebruik, ten eerste is de slang die het condenswater ernaartoe moet afvoeren verstopt en ten tweede blijken twee van de drie aderen van de kabel die ernaartoe loopt afgebroken te zijn. Bij deze koelkast is een dergelijk schaaltje trouwens ook helemaal niet nodig, want hij staat recht boven een afvoer-putje. De voorgenoemde kabel heb ik nu van de voeding afgeschroefd, hopelijk geeft dat wel soelaas.