donderdag 5 september 2013

1-8-2013

Meestal lees ik de krant pas een dag later, maar 's ochtends pak ik de krant van die dag om op de financiƫle pagina naar de koers van de kroon te kijken en te kijken wat op de lokale pagina staat. Op die laatste stonden vandaag twee verhalen het een ging erover dat de plaatselijke leider van de Sverige Democraterna, de nationalistische partij, ruzie met zijn buren had. Het andere bericht ging over een plant die door de gemeente als plaag gezien wordt en om de omvang hiervan te bepalen willen ze een inventarisatie houden. Volgens mij is de betreffende plant wat wij in het Nederlands de berenklauw noemen. Deze plant komt veel voor op een stukje van de camping dat altijd erg drassig was en we daarom een paar jaar geleden afgezet hebben en vervolgens niet meer gemaaid hebben. Het is nu een flink overwoekerd en niemand loopt daar rond, dus vond ik het niet zo erg dat er enkele tientallen bereklauwen staan. Ik vind het eigenlijk ook wel mooie planten, ondanks dat ze voor flinke wonden kunnen zorgen.

De gemeente gaat ze dus inventariseren, ik ben ze maar een stap voorgebleven en heb de planten vandaag gerooid.