vrijdag 13 september 2013

13-9-2013

Gisteren ben ik verder gekomen dan ik eigenlijk van plan was. Daardoor had ik vandaag slechts kilometer of 50 af te leggen naar Varberg, waar ik vanavond op de boot naar Denemarken ben gestapt. Wat laatste boodschappen gedaan en wat gewandeld. Tijdens mijn wandeling bij het Naturum van Varberg heb ik genoten van de mooie omgeving. Er stond trouwens een bord dat het niet echt natuur was. Er stroomt water uit de zuiveringsinstallatie de baai in, dat water is warmer dan het normaal zou zijn. Vogels trekken zich daar niets van aan, zij weten dit voedselrijke gebied, dat in de winter niet bevriest wel te waarderen.
Sinds ik weer onderweg ben heb ik iedere dag een foto bij dit blog gezet waar DeBaatBus opstond. Vandaag niet, deze foto is van het ' kallbadhus' in Varberg. Wel zie je op de achtergrond een blauw geval. Dat is een deel van de haveninstallaties, een uur nadat ik de foto heb gemaakt is hij naar beneden gezakt en ben ik erover de boot op gereden. Als we geen zomertijd hadden gehad, had je er mijn auto dus op kunnen zien.