donderdag 5 september 2013

28-7-2013

Ik had hem toch niet helemaal goed begrepen, de Koreaanse wereldreiziger die gisteren aankwam. Ik dacht dat hij op de motor vanuit Zuid-Korea was gekomen. Dat zou perspectieven voor mij bieden, want volgens mij kan je vanuit Zuid-Korea met een ferry naar de Filipijnen varen en als ik met mijn camper naar Zuid-Korea kan komen, zou ik dan naar mijn broer in Manilla kunnen reizen. Ik heb altijd gedacht dat het niet mogelijk was om daar te komen, want Korea is een schiereiland en om in het zuiden te komen moet je via China en Noord-Korea. Als de motormuis op de motor uit Zuid-Korea was gekomen zou dat blijkbaar toch mogelijk zijn. Helaas hij is niet helemaal over land gekomen, hij is per boot naar Vladivostok gevaren en vanaf daar via de Russische Federatie en Finland in Zweden terechtgekomen. Jammer voor mij, maar wel een optie om in het achterhoofd te houden als ik in de toekomst ooit nog eens die kant op wil. Voorlopig blijf ik nog even door Europa reizen. Gezien de leeftijd van mijn vader wil ik niet al te ver weg zijn, maar gezien zijn gezondheid is er een grote kans dat ik nog vele jaren in de buurt mag zijn. Trouwens in het kader van zijn 85 jarige verjaardag vliegen wij rond de komende kerst en oud-en-nieuw met de hele familie naar Manilla.

Op de foto de tent en motor van de Koreaan.