donderdag 5 september 2013

17-7-2013

Ik had gehoopt dat ik ik vandaag over de grasmaaier niet meer dan één zin zou schrijven, om te vertellen dat vandaag alles goed ging. Het had bijna gekund, ware het niet dat net bij het laatste stukje dat ik aan het maaien was bleek dat het pedaal waarmee ik het maaiblad omhoog kan zetten niet meer functioneerde. Bij nadere inspectie bleek het stuk dikke ijzerdraad waarmee hij vastzat wat metaalmoeheid vertoonde en er een stuk van afgebroken was. Ik heb het gerepareerd door er een stuk aluminiumdraad dat ik toevallig had tussen te zetten. De volgende keer zie ik of dat goed werkt. Bij het vastzetten merkte ik nog wat anders, door de veer waaraan ik hem vast maakte loopt een staalkabel, die er blijkbaar voor moet zorgen dat de rek in de veer beperkt wordt. Die staalkabel is gebroken, maar misschien is dat altijd al zo. Dus ook dat ga ik volgende keer zien.

Tenslotte nog even over mijn ontwaken vandaag. In “lansnyheter”, het provinciaal nieuwsbulletin, hoorde ik het bericht dat er bij Fränsta, 15 Km van hier, vannacht een aanrijding is geweest tussen een auto en een eland, waarbij de laatste het niet overleeft heeft. Ik moest direct denken aan de koe met veulen die ik afgelopen zaterdag tegenkwam.