vrijdag 6 september 2013

28-8-2013

Ruim 10 uur geleden is het Internet uitgevallen. Volgens de geruchten is er bij Fränsta, 14 kilometer hier vandaan bij graafwerkzaamheden een kabel van Telia gesneuveld. Ik zet mijn vraagtekens bij de geruchten, want volgens de log van de gokautomaten heeft het Internet er afgelopen nacht tussen halfzes en zes ook uitgelegen. Daarna heeft het de hele ochtend gewoon gewerkt.
Het restaurant heeft er wat schade door, we hebben er enkel klanten en gokkers misgelopen omdat de pinautomaat en de gokkasten niet werkte. De schade bleef relatief beperkt doordat klanten met een Zweedse pinpas geld konden opnemen bij het winkeltje van het benzinestation. Zij hebben voor de pinautomaat van hun kassa een andere provider, die geen problemen had. Verder hadden zij meer problemen dan wij, want de benzinepompen waar je tegenwoordig alleen nog maar kan pinnen werken wel via het netwerk van Telia, dus ze werkte nu dus niet.

Ikzelf mis vooral het nieuws, ik zal waarschijnlijk tot morgen moeten wachten voordat ik weet hoe de wedstrijd tussen PSV en AC Milan is geëindigd. Mijn Internetloze avond heb ik wel nuttig gemaakt, ik heb de MicroSD kaart uit mijn telefoon vervangen. Nadat ik, via mijn PC, de gegevens van de oude naar de nieuwe had gekopieerd heb ik er flink wat muziek opgezet. Flink wat, maar hij is nog lang niet vol. Nu zit ik lekker via mijn telefoon naar 2-metersessies te luisteren.