woensdag 4 september 2013

2-7-2013

Je hebt rare gasten. Afgelopen zondag schreef ik over de Noor die in het gras vast kwam te zitten. Vlak nadat hij vlotgetrokken was kwam er een landgenoot van hem met ook een flinke camper. Om te voorkomen dat ook hij vast kwam te zitten heeft Nadinka hem de plaats gewezen waar hij zonder problemen kon gaan staan. Voor een Noor was deze niet erg eigenwijs, want hij heeft hem daar ook neergezet. Vanmorgen is hij vertrokken. Toen begon dat veld te maaien zag ik op de grond de planken liggen die ik gebruikt had om samen met wat schragen het stuk af te zetten waar ik de goot opgevuld heb. Hij had ze blijkbaar gebruikt om onder zijn wielen te leggen, ik vond dat niet erg. Toen ik echter aan het maaien was viel mij op dat er nog twee plankjes lagen. Even vroeg ik mij af waar die vandaan kwamen, maar ik herkende het rechthoekige gat dat er middenin zat. Toen zag ik ook dat van twee van de vier schragen die er stonden de onderste plank ontbrak. Later bleek dat ze met geweld van de schragen gebroken waren. Blijkbaar waren de planken net iets korter dan de breedte van zijn camper.