donderdag 5 september 2013

5-7-2013

Een vreemd toeval. Gisteren vlak nadat ik en stukje had getypt zette ik de radio aan om naar 'Met het oog op morgen' te gaan luisteren. Toen het nog op de korte golf werd uitgezonden deed ik dat dagelijks en sinds dat er niet meer is luisterde ik meestal als ik internet had. Maar ik ben het de laatste tijd blijkbaar zo ontwend dat ik gisteren pas voor de tweede keer sinds ik hier ben naar dat programma luisterde. Het was half elf, nog een half uur te vroeg, dus zette ik eerst Radio 2 maar even aan. Daar deed het toeval zich voor waar ik mee begon. Het bleek dat daar juist de laatste aflevering van een ander favoriet radioprogramma van mij werd uitgezonden, 'Het theater van het sentiment'. Ook dat programma heb ik leren kennen toen het door de Wereldomroep werd uitgezonden. Maar die waren daar al jaren geleden mee gestopt. Elke keer als ik in Nederland of er vlak bij was probeerde ik van maandag tot donderdag van 8 tot 11 naar Radio 2 te luisteren. Dit programma ging over een dag in het verleden met dezelfde datum maar dan een ander jaartal. Ze deden net alsof het die dag was en zonden het nieuws van die dag uit omlijst met muziek van dat moment.  

Toch wel apart dat ik zolang nauwelijks Nederlandse radio geluisterd heb en net als ik hem aanzet val ik in de laatste aflevering van één van mijn favoriete programma's. Gelukkig bleek in de loop van het half uur dat ik hoorde dat het niet de definitief laatste uitzending was, het programma verhuisd van Radio 2 naar Radio 5 Nostalgia.