vrijdag 6 september 2013

30-8-2013

Gisteren blijk ik geoogst te hebben. Een tijdje geleden heb ik al eens geschreven dat ik na de crisis van 2007 besloten heb om steeds als ik in mijn aandelenportefeuille een fonds heb dat meer dan 50.000 waard is ik er 20% van verkoop. Begin vorige week was het zover, mijn aandelen Sligro bereikte de mijlpaal. Ik heb toen een order ingelegd voor een iets hogere koers. Eerst is de koers iets weggezakt, maar gisteren werd de door mij gewenste koers bereikt en werd mijn order dus uitgevoerd. Het leuke is dat ik nu het aantal Sligro aandelen verkocht heb dat ik ooit als eerste gewone aandeel gekocht heb (daarvoor had ik alleen beleggingsfondsen). Doordat de aandelen twee keer gesplit zijn en ik de eerste jaren mijn dividend steeds in aandelen kreeg heb ik nu nog ruim 80% over van wat ik vorige week had.