vrijdag 6 september 2013

1-9-2013

Het heeft flink geregend vannacht, maar gezien de verwachtingen viel het best mee. Toen ik vanmorgen opstond had ik wat water op mijn vloer staan, want ik laat mijn dakluik altijd open staan. Eigenlijk was het ook wel handig dat het wat ingeregend heeft, want ik heb er vanmorgen even mijn dweil overheen gehaald en het was direct weer een stuk schoner. Of we de voorspelde hoeveelheid millimeters neerslag gehad hebben weet ik niet, maar het had zomaar nog veel meer kunnen wezen. De temperatuur is de afgelopen nacht namelijk gezakt tot anderhalve graad, dus het had maar iets lager moeten zijn om mij, met deze neerslaghoeveelheden, tot m'n knieën in de sneeuw te laten lopen.

Van sneeuw is het maar een klein stapje naar ijs. Waarschijnlijk ben ik tot nu toe de enige die deze maand het ijs van “Den söta synden” (de zoete zonde) heb gegeten of beter gezegd gesmuld van het bakje dat nog in de vriezer stond. De ijssalon in de voormalige kerk van Ljungaverk is namelijk gesloten tot en met 19 september. De komende tweeënhalve week zullen dus heel wat mensen dit heerlijke ijs moeten missen.