dinsdag 17 september 2013

14-9-2013

De veerboot van Varberg naar Grenå is me goed bevallen. De overtocht duurt ongeveer 4½ uur, net niet zoveel dat ik me ga vervelen. Wat afstand betreft is het een efficiente overtocht, vanuit Grenå kan je bijna in een rechte lijn naar Hamburg rijden. Helaas moet je hem voor een goede prijs van te voren boeken en gaat hij niet zo vaak. Nu kwam ik om half 1 s'nachts in Grenå aan en moest ik in de mist op zoek naar een een parkeerplaats om de nacht door te brengen. Die gevonden in het centrum, maar het was wel wat luidruchtig vanwege de disco die er in de buurt was. Toch lekker geslapen. Inmiddels Denemarken al weer uit, ik sta nu op de camperplaats van Flensburg, waar ik van het voorjaar ook heb gestaan. Het was maar goed dat ik wist waar hij was, want wegens werkzaamheden is de weg ernaartoe afgesloten. Gelukkig wist ik dat ik de overnachtingsplek ook kon bereiken via het Shell station. Blijkbaar weten meer mensen dat want en staan hier nu een achttal campers.