dinsdag 17 september 2013

15-9-2013

In totaal stonden er 12 campers toen ik vanmorgen wakker werd. Toen ik een foto wou maken van van de afgesloten weg naar de camperplaats bleken de batterijen van mijn camera leeg te zijn. Ook bleek dat er iets verderop aan het hek dan waar ik gisteren gekomen was een bordje hing waarop stond dat je via het Shell-station de camperplaats kon bereiken Dus zo gek was het niet dat er zoveel campers stonden. Nog meer campers staan er in Buxterhude, waar ik vanavond sta. Ook dit is zo'n plaats waar ik al eerder geweest ben. Iedere keer dat ik er kom staan er meer campers, nu staat het vol, dus ik ben bang dat het volgend jaar een betaalde parkeerplaats wordt.
Ook de plek waar ik tijdens mijn lunch heb gestaan was een bekende, al kwam ik daar pas achter toen ik na de lunch een wandeling wou gaan maken. Het bleek dezelfde parkeerplek te zijn waarvandaan ik onderweg naar het noorden een wandelroute had gevolgd en vervolgens ontzettend de weg was kwijtgeraakt. Nu een stukje van diezelfde route gevolgd, hij viel samen met een route die ik koos. Snel nadat de routes zich gesplitst hadden kwam ik op een driesprong waar het mij onduidelijk was of ik rechts- of linksaf moest. In eerste instantie rechtsaf gegaan, maar toen ik daarna op een kruising kwam waar de route niet aangegeven was ben ik teruggelopen. Nadat ik het pad links had genomen kwam ik uiteidelijk op dezelfde kruising uit. Verder was het een mooie wandeling, ik liep rond een meer dat, als ik het goed begrepen heb door dag-mijnbouw is ontstaan, mooie waterlelies gezien.