donderdag 5 september 2013

16-7-2013

Mijn ingeving die ik gisterenavond had over wat er mis was met de grasmaaier bleek juist te zijn. Even de aandrijfriem een klein stukje anders laten lopen en hij deed het als een zonnetje. Vol goede moed ben ik daarna begonnen om het grootste veld te maaien. Toen ik ongeveer halverwege was zonk die mij echter in de schoenen. Ik was even afgestapt om de schommel uit de weg te zetten en toen ik weer verder wou sloeg de motor af. Gestart, maar zogauw ik de messen weer liet draaien sloeg hij weer af. Toen ik dit een paar keer geprobeerd had heb ik de motorkap eraf gehaald en had ik gauw in de gaten dat de carburateur weer los zat. Die heb ik vastgeschroefd en het luchtfilter schoongemaakt waarna hij het weer als een zonnetje deed. Maar het schijnt niet zo te mogen zijn. Na het grote veld ben ik aan het veld begonnen waar mijn eigen camper staat. Ik had nog een tiental vierkante meters te doen toen er bij het bruggetje een steen in het gras verstopt lag. Ik had hem niet gezien, totdat hij met veel lawaai door de messen geraakt werd en in een aantal stukken brak. Dat gebeurt wel eens vaker, aan de messen zit een speciale schroef die dan als bescherming moet afbreken. Dat was nu ook gebeurt, daar een andere schroef inzetten is geen probleem, maar ik merkte dat in de twee messen nu erg makkelijk en onafhankelijk van elkaar kon bewegen. Dat zag er slecht uit. Toen ik de kap verwijderd had zag ik dat gebeurt was wat ik al vermoede, de getande riem die de messen laat draaien was gebroken. Daar moest een nieuwe in, het erin zetten ging viel mij erg mee, wat tegenviel was de prijs.