woensdag 4 september 2013

3-7-2013

Viltskarvsgryta is wat ik zowel bij mijn lunch als mijn diner heb gegeten. Heerlijk was het. Een gryta is een soort van ragout, maar dan wat lichter gebonden. Deze was met een soort van kebab maar dan van wild en heel veel groente. Ik heb het met rijst gegeten zo'n smakelijke combinatie dat ik het geen enkel probleem vond om het vanavond opnieuw te eten.

Iets heel anders is dat het dit jaar abdicatie in de mode is. Na de Paus en Koningin Beatrix heeft vandaag ook Koning Albert aangekondigd zijn functie aan zijn zoon Filip over te dragen. Het schijnt in Belgiƫ, net als in het Vaticaan, zeer ongebruikelijk zijn dat het staatshoofd niet in het harnas sterft. In het Verenigd Koninkrijk is dat ook zo, maar ik ben benieuwd of Elisabeth nu dit voorbeeld gaat volgen.