zaterdag 21 september 2013

20-9-2013

20 september 1928 is mijn vader geboren, dus vandaag is hij 85 geworden. Hij viert het overmorgen maar vandaag hebben we er al een klein voorschot opgenomen. Mijn in Manilla wonende broer en zijn vriendin zijn zijn vanmiddag gearriveerd, daarna kwam mijn zus uit Zweden en tenslotte kwam ook mijn zus die hier woont met haar dochters. Het was gezellig. Als kind mochten wij op onze verjaardag altijd zelf bepalden wat we zouden eten (ik koos meestal voor pannenkoeken). Vanmorgen heb ik mijn vader gevraagd wat hij nou eigenlijk het allerlekkerste vond. Na wat nadenken kwam hij met witlof met ham en kaas uit de oven. Dus heb ik dat vandaag gemaakt. Omdat er geen koemelk en tarwe in mocht, moest ik wat creatief zijn. Voor de saus heb ik geitenkaas gemengd met koksroom op basis van soya. Diezelfde geitenkaas heb ik gemengd met paneermeel gemaakt van rijstkoeken gebruikt voor het gratineren. De saus was wat dunner dan ik had gewild, maar het was een zeer smakelijk resultaat.