donderdag 5 september 2013

8-7-2013

Lekker weer vandaag, heerlijk zonnig alleen waaide het vanochtend flink en was de temperatuur niet zo hoog. Van het weer genoten terwijl ik het gras maaide. Het begon wat minder, toen ik voor het starten de olie peilde en verder even naar de motor keek, bleek de carburateur weer los te zitten. Ik vermoed nog steeds dat daar de oorzaak van het vorige probleem lag. Gelukkig viel het me nu op, zodat ik voordat begon hem nog even vast kon draaien. Daarna ging het heel voorspoedig. De motor is geen enkele keer afgeslagen, dat is mij nog zelden of nooit gelukt. Wel leek het even fout te gaan toen ik op een tiental vierkante meters na klaar was. Als ik op het voetpedaal drukte om voor- of achteruit te gaan, bleven mijn wielen stil staan. Ik dacht dat het schroefje dat een paar weken geleden los zat nu opnieuw losgeraakt was. Dat was niet zo. Ik haalde de kap van de motor af om te kijken wat dan wel het probleem was. Toen bleek dat het zich spontaan opgelost had.