donderdag 5 september 2013

14-7-2013

Toch wel apart, 's ochtends tijdens mijn ontbijt en 's avonds al ik dit stukje tik en mijn dagelijkse rantsoen aan freecel-spelletjes speel, luister ik de laatste tijd naar de muziek die ik op cassette heb staan (en inmiddels in MP3 heb opgeslagen). Vanmorgen was het Al Stewart, een live LP met o.a. The year of the cat., en nu hoor ik de Bugles. Ik heb toch wel veel nostalgische herinneringen aan de muziek uit het begin van de 80-er jaren.

Ik realiseer me opeens dat op Storsjö-Yran, het grote zomerfestival in Östersund, Alice Cooper dit jaar de hoofdact is. Nu ben ik daar niet echt een grote fan van, de grote hits van deze pre-punk, zoals Schools out, zijn eigenlijk van voor mijn tijd, maar op één van mijn tapes heb ik een kopie staan van zijn album “From the inside”, over het afkicken van zijn alcohol verslaving. Één van de mooiste conceptalbums die ik ken. Toch nog maar eens kijken wanneer dat festival nou precies is.