donderdag 5 september 2013

9-7-2013

Soms heb ik dagen dat ik eerder, soms al meerdere keren, bedacht heb waar ik een stukje over ga tikken en dat ik op het moment dat ik het toetsenbord bedien over een heel ander onderwerp begin te schrijven. Vandaag heb ik dat niet, eigenlijk weet ik gewoon niet waar ik het over ga hebben. Maar als ik nu zo'n oud onderwerp neem weet niemand behalve ik dat het helemaal niet over vandaag gaat. Ik was aan het hardlopen over de Lövsjövägen toen ik door een insect in mijn been gestoken werd, wat flink begon te jeuken. Op dat moment dat iedereen altijd klaagt over het grote aantal muggen in Zweden, maar dat ik daar zelden last van heb. Heel af en toe heb ik een zoemer als ik wil gaan slapen en nu ben ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens gestoken. Dus het is hier zeker niet erger dan in Nederland. Daar komt nog bij dat de stekende insecten hier blijkbaar weinig gif hebben. De beet die ik tijdens het hardlopen opliep was een flinke bult, maar toen ik een half uurtje later onder de douche stond realiseerde ik mij opeens dat de jeuk reeds verdwenen was.