vrijdag 13 september 2013

12-9-2013

Ik kom nu in het wat meer bewoonde gedeelte van Zweden. Net als gisteren weer veel spoorlijnen tegengekomen, maar nu waren ze nog actief. Zo actief dat ik tot twee keer toe bij een overgang aan kwam rijden op het moment dat de rode knipperlichten begonnen te branden, Gelukkig zijn het geen Italiaanse spoorwegovergangen, hier duurt het nadat de bomen gesloten zijn niet zolang meer totdat de trein komt en gaan ze direct daarna weer open. Morgenochtend wordt ik waarschijnlijk wakker door te trein, want de parkeerplaats waar ik overnacht grenst aan een spoorlijn. Er zijn vanavond een handjevol treinen langsgekomen, dus ik verwacht dat morgen om een uur of zeven de eerste passeert.

Verder vandaag een nieuwe muis gekocht. Hij heeft het model van een auto, ik vind hem een beetje op een Mazda MX3 of een oud model Honda Civic lijken. Het grappige is dat op het moment dat ik hem in mijn computer gestoken heb niet alleen het lampje onderop gaat branden maar ook de koplampen. Inmiddels heb ik gezien dat als ik hem beweeg ook de achterlichten gaan branden. Al met al een markante muis, het merk is dan ook Marquant.