vrijdag 6 september 2013

10-8-2013

Tot nog niet zo lang geleden dacht ik vanavond te gaan schrijven over het bod van Carlos Slim op KPN. Maar ik was net bezig om me van het kantoor naar mijn camper te bewegen, toen ik een knal hoorde. Ik had een vermoede wat het was en mijn vermoeden was juist. Diezelfde knal had ik enkele weken ook gehoord, ik dacht dat het van de blauwe lamp was, die zorgt voor de elektrocutie van insecten. Maar het kon ook van de koelkast komen die op dezelfde stop stond. Die stop sloeg er als gevolg van de klap uit. Het probleem heeft het vlak daarna nog een keer voorgedaan maar daarna een tijd niet. Tot begin deze week, twee maal achter elkaar en vandaag opnieuw. Om zekerheid te krijgen of het de koelkast of de vliegenlamp was heb ik de laatste naar een ander stopcontact, op een andere groep, verplaatst. Nadat ik de knal hoorde, ben ik naar de keuken gegaan en de vliegenlamp deed het nog, de koelkast was echter uit. Ik heb de contacten bij de aan- en uitschakelaar een beetje schoongemaakt (ik vermoed nu dat daar de sluiting wordt veroorzaakt), heb de stop weer aangezet en vervolgens de koelkast. Nu maar hopen dat hij het de hele nacht blijft doen. Alle erg aan bederf onderhevige waren zijn in ieder geval uit die koelkast, dus wat dat betreft is het geen probleem. Waar ik eigenlijk het meest bang voor ben is de vonk die bij de knal ontstaat. Vooralsnog ging dat altijd goed, maar hij moet maar net op iets brandbaars komen en de gevolgen zijn desastreus.