vrijdag 6 september 2013

6-8-2013

Vandaag een mijlpaal gehaald. Toen ik eind jaren 80 serieus begon hard te lopen, heb ik al heel snel de gewoonte gekweekt om drie keer per week te trainen. Tijdens voorbereidingen van marathons heb ik wel meer gelopen en als gevolg van een blessure een keer een paar weken wat minder, maar in grote lijnen loop ik al ruim 25 jaar dit schema. Wel heb ik af en toe wat voorgelopen, bijvoorbeeld in de weken voordat ik op wintersport ging. Sinds vorig jaar heb ik het schema iets aangepast. Als ik thuis ben of op een camping sta loop ik om de dag, dus gemiddeld drieënhalve keer per week. Die extra dagen spaar ik op, zodat ik als ik op reis ben mijn frequentie kan wijzigen in eens per tweeënhalve dag. In verband met het overlijden van mijn zus ben ik vorig jaar veel thuis geweest en had dan ook een aardig reservoir aan dagen opgespaard. Toen ik hier op de camping aankwam waren ze nog niet op, maar sindsdien ben ik weer aan het sparen (het is de afgelopen weken nooit zulk slecht weer geweest dat ik mijn rondje met een dag uitstelde). De mijlpaal is dat ik vandaag 6 augustus zoveel gespaard heb dat ik mijn rondjes tot 6 september al gelopen heb, met andere woorden ik heb nu precies een maand gespaard. Ik twijfel nog een beetje of ik de komende weken dat ik nog hier ben om de dag blijf lopen of dat ik toch naar mijn schema van 3 keer per week terugga (31 dagen betekend dat ik 13 maanden lang om de tweeënhalve dag kan lopen voordat mijn voorraad op is).