vrijdag 6 september 2013

24-8-2013

Al een tijdje niets gemeld over de grasmaaimachine. Een goed teken, technisch gaat alles goed en het weer zit mee, zodat ik het gras met een mooi ritme kan maaien en het niet zo hoog wordt dat daardoor weer problemen ontstaan. Gisteren ging het ook weer van een leien dakje, in net iets meer dan 3 uur heb ik alles gemaaid. Allen toen ik even van de machine af moest omdat de schommel in de weg stond, zag ik dat de uitlaat er scheef bijhing. Voor het maaien had dat verder geen gevolgen en daarna was hij natuurlijk snoeiheet, dus heb ik er toen niets aan gedaan. Vandaag wel, het bleek dat een beugel waaraan de uitlaat hing af was gebroken. Daarnaast bleek aan de andere kant van de knalpot de verbinding met de uitlaat los zat. Met kettinkjes heb ik ervoor gezorgd dat de knalpot weer stevig onder het frame hangt en de aansluiting van de uitlaat heb ik er met een speciaal goedje weer dichtgesmeerd. De uitlaat is hiermee niet gasdicht, maar wel weer een stuk beter.