vrijdag 6 september 2013

15-8-2013

Toen ik vanmorgen net was begonnen aan mijn hardloopronde, staken vlak voor mij twee reeën de weg over. Op dat moment realiseerde ik mij dat ik de laatste dagen heel wat wild heb gezien. Afgelopen dinsdag toen ik voor een door mijn nicht gekookte maaltijd bij mijn zus was, liepen er op het weiland achter hun huis drie andere hertachtigen. Voor reeën waren deze wel erg groot, dit is een van de gebieden in Zweden waar de kronhjort, oftewel het edelhert, voorkomt. Ze hadden geen gewei dus waren mag ik aannemen dat het vrouwelijke exemplaren waren. Het meest bijzondere wild dat ik van de week tegen ben gekomen was echter afgelopen zondag. Ook toen was ik aan het hardlopen, mijn ronde van 100 minuten. Ik liep door een gehucht dat Frederiksdal heet toen ik drie jonge honden dacht te zien ravotten. Dacht, want al snel had ik door dat het geen honden waren maar vossen. Nu zie ik wel vaker een vos, maar drie tegelijk is wel heel apart. Ze hadden mij in eerste instantie niet in de gaten, pas toen ik op een paar meter afstand was, zagen ze mij en namen ze het hazenpad.