donderdag 5 september 2013

13-7-2013

Ik twijfelde vanmorgen of ik mijn hardloopronde over de weg of door het bos te doen. Gelukkig heb ik voor het laatste gekozen. Ik liep door het bos toen ik op een 50 meter van mij vandaan iets zag lopen dat ik in eerste instantie voor een ree aanzag. De bruine kleur klopte, maar hij was wel wat groot en na enige tijd realiseerde ik me dat het geen ree was maar een eland-veulen. Vlak daarna was het helemaal duidelijk, want toen kwam ook zijn moeder tevoorschijn. Ik liep benedenwinds, waardoor ze mij niet in de gaten hadden, ze staken het pad over en keken in de berm aan de andere kant om te kijken of er daar wat te grazen was. Ik realiseerde mij dat ik heel dichtbij kon komen, maar vond dat ik wel genoeg gezien had en was bang dat ik ze veel stress zou geven als ze me pas op het laatste moment zouden zien, dus heb ik maar even gefloten waarna de moeder omkeek en ze het vervolgens beide op het lopen zette.