vrijdag 27 september 2013

25-9-2013

Het was niet de eerste keer dit jaar dat ik probeerde om witgoed te repareren, maar erg succesvol ben ik er tot op heden niet mee. De mislukte reparatie van de wasmachine op Träporten zit nog vers in mijn geheugen, niet alleen omdat ik hem niet aan de praat kreeg, maar vooral omdat ik bij de reparatiepoging een diepe snee in mijn wijsvinger heb opgelopen. Nu drieënhalve maand later voel ik nog steeds waar de wond heeft gezeten. Maar echt last heb ik er niet meer van.

Eind vorig jaar hield de wasdroger van mijn vader ermee op. Toen heb ik gekeken of ik hem kon repareren, maar ik had eigenlijk geen idee waar ik naar kijken moest. Dus heb ik hem maar weer dichtgeschroevd en heb ik waslijnen opgehangen. Van de zomer had ik gehoord dat het probleem dat de droger wel draait, maar er geen water in de opvangbak komt, vaak veroorzaakt wordt door een lek in de aanvoerslang. Dus heb ik het apparaat uit elkaar gehaald zodat ik die slang los kon halen. Het was mooi geweest als de slang lek was geweest, maar helaas was dat niet het geval. De reparatiepoging is dus wederom mislukt.