donderdag 5 september 2013

24-7-2013

Ik was een beetje boos vandaag. Toen ik mijn flat nog had en daarin een vaste telefoon, had ik er een bloedhekel aan dat je regelmatig gebeld werd door mensen die je iets aan wilde smeren. Met alleen een mobiel was dat gelukkig niet meer het geval. Was, want vanmiddag ging mijn telefoon, ik neem zoals gebruikelijk op met “goedemiddag met Victor Neefjes” en vervolgens krijg ik de vraag “Spreek ik met mijnheer Neefjes?”. Luisteren doen ze dus niet en dat was ook direct hetgeen waaraan ik het soort telefoontje herkende. Vervolgens begon ze over de postcodeloterij waarop ik tegen haar in het Algemeen Beschaafd Rotterdams “Pleurt op” en vervolgens de haak erop legde. Terwijl de knop met het rode hoorntje indrukte hoorde hoorde ik haar nog stamelen “mag ik u vragen waarom..”. Ik heb geen respect voor mensen die dit soort werk doen. Ik had in het verleden ook de gewoonte om geen zaken meer te doen met een bedrijf dat mij via dergelijke telefoonspam benaderd had. Maar ik kan mijn loten bij de postcodeloterij niet opzeggen, want ik heb ze niet. Ooit wel eens overwogen om ze aan te schaffen maar daar vanaf gezien toen ik zag dat tussen de goede doelen die zij steunen ook organisaties staan die mij niet aanstaan.

Nog even over gedacht om ze een boze mail te sturen en ze dringend te vragen om mij de kosten voor dit telefoongesprek te vergoeden, omdat ik in het buitenland zit moet ik dit gesprek voor een deel betalen. Het bleek echter te gaan om een dubbeltje, dat vond ik de moeite niet waard.