woensdag 4 september 2013

18-6-2013

Om bij Google als eerste in een zoekresultaat te komen moet je over het algemeen flink in de buidel tasten. Mijn zus is het gelukt om dit gratis te doen. De kok vroeg mij vanmorgen om het dagmenu voor a.s. vrijdag aan te passen, in verband met midsommarafton was gräddstuvad pytt dat eerst op het menu stond, bij nader inzien niet zo handig, dus vroeg hij mij om dat te vervangen door een maatjesharing-schotel. Afgelopen maandag hadden we dat ook op het menu staan, dus wou ik dat met knippen en plakken op vrijdag neerzetten. Het viel mij op dat mijn zus het had geschreven als Matjessillstallrik. Op een of andere manier vond ik dat er raar uitzien, ik had het idee dat de s tussen matjessill en tallrik er niet hoorde. Ik tikte het woord in in Google en de website van Träporten kwam als eerste in de resultaten te staan. Het totale aantal resultaten was 2 dus blijkbaar was de spelling fout, ik heb het dus maar door Matjessilltallrik vervangen.