zaterdag 16 november 2013

6-11-2013

Mijn wandeling rond Luxemburg heeft vandaag een volgende mijlpaal gehaald, het derde drielandenpunt. De eerste twee lagen midden in een rivier, bij deze was het mij niet helemaal duidelijk er was een braakliggend stuk land waar wel iets van een riviertje door stroomde en daar ergens moest het zijn. Vlak daarlangs was wel duidelijk wat welk land was. Luxemburg was te herkennen aan een grote verzameling tankstations, ik zag zelfs een Franse politieauto die daar ging tanken. De Luxemburgse overheid schijnt jaarlijks 700 miljoen aan extra accijns te verdienen, doordat hun accijns zoveel lager is dan in de buurlanden. Terug naar de grens. De Belgische kant werd gekenmerkt door een groot industrieterrein. De Franse door een 'Zone Commerciale', een hypermarché en een groot aantal andere zaken. De super was een Auchan, mijn favoriet, dus daar even boodschappen gedaan. Verder ben ik bij de Decathlon geweest, ik was op zoek naar een regenjas die klein opgevouwen kon worden. Gevonden, hij had van mij nog iets groter mogen zijn zodat ik hem ook over mijn rugzak aan kon trekken, maar XXXL was zelfs niet zo groot.