donderdag 21 november 2013

18-11-2013

Ik ga straks slapen op dezelfde parkeerplaats als waar ik precies vier weken geleden wakker ben geworden, bij het 'Europa Denkmal' in Ouren. Het drielandenpunt van Belgiƫ, Duitsland en Luxemburg. Toen begon ik met mijn wandeling langs de Luxemburgse grens, vandaag wou ik daarvan de laatste etappe lopen. Dat is niet gelukt, Na mijn lunch was ik gaan wandelen en na anderhalf uur realiseerde ik me dat als ik me dat ik als ik de route wou lopen die ik op mijn programma had, ik pas rond vijfen bij de grens zou zijn waar ik vanmorgen was en dat het daarna nog minstens een uur terug was naar mijn auto. Maar ik was ook vlak bij een brug over de Our, dus ben ik die overgegaan en langs de Duitse kant van de grens terug gewandeld. Dus in plaats van de laatste etappe van mijn Luxemburgse wandeling werd het de eerste langs de Belgisch-Duitse grens. Niet dat ik nu wel op tijd thuis was, na een voorspoedig begin kwam ik tegen de schemering in een bos uit. Daar heb ik een keer een verkeerde keuze gemaakt waardoor ik een flink end om moest lopen. Uiteindelijk was het half zeven voordat ik bij mijn auto terug was. Het was wel weer een hele belevenis om op een onverlicht bospad te lopen terwijl het donker was.