zondag 3 november 2013

31-10-2013

Halloween, en zoals gebruikelijk begon ik deze dag met het in mijn bed kruipen om de eerste acht uur slapend door te brengen. Dat mocht niet zo zijn. Een echt horrorverhaal is het niet, maar in kader van 'trick or treat' kan ik zeggen dat ik op een truc werd getrakteerd, door mijn thermometer.
Het was koud deze nacht, geen probleem want mijn dekbed is lekker warm. Ik lag voor mijn gevoel net even in bed (het kan ook zijn dat het al een paar uur was, ik heb niet gekeken hoe laat het was), toen ik in mijn rust gestoord werd door een doordringend piepend geluid. De buitentemperatuur was dusdanig gezakt dat mijn thermometer het nodig vond aan te geven dat het glad kon worden. Het was de bedoeling dat die functie uitstond, maar blijkbaar had ik hem ooit per ongeluk weer geactiveerd. Ik heb het alarm uitgezet en ben weer gaan liggen. Een paar minuten later opnieuw het alarm, ik op een ander knopje gedrukt en het hield weer op. Dit herhaalde zich daarna nog 3 keer. Nadat ik met alle vier de knopjes het alarm een keer uitgezet zonder een permanent resultaat bedacht ik mij dat ik misschien twee keer op een knopje moest drukken, eerst om het alarm uit te zetten en daarna om de alarmfunctie uit te zetten. Het onderste knopje leek mij de beste kandidaat. Het is daarna stil gebleven en ik heb lekker geslapen. Vanmorgen bleek dat de temperatuur tot 1,3 graden was gezakt.