zaterdag 16 november 2013

10-11-2013

Soms heb je van die dagen dat ik niet weet wat ik zal schrijven. Nu op een positieve manier, ik kan het hebben over mijn wandeling van vanmorgen, over hoe ik vanmiddag een korte wandeling maakte en er geen brug over de Sûre bleek te zijn waar ik die verwacht had of over mijn reis naar mijn overnachtingsplek waarbij bleek dat de plaats die ik uitgezocht had niet in België maar in Luxemburg lag (in Luxemburg mag je formeel niet in je geparkeerde auto slapen net als in Nederland, vandaar dat ik een voorkeur heb om in een van de buurlanden te overnachten).
Laat ik maar bij het begin eindigen. Vanuit Martelange vanmorgen zuidwaarts gewandeld naar Nothomb, vervolgens over een weg die recht over de grens liep terug. Op enig moment boog die weg af Luxemburg in en kwam ik op een punt waar ik de keuze had over hoe ik terug naar Martelange zou lopen. Eerst koos ik om via Perlé te lopen, maar toen ik een wandelroute tegenkwam die in de richting van mijn alternatieve route ging, ben ik die gaan volgen. Na enige tijd boog die route af in een richting waarbij ik dacht dat het niet goed was, dus ben ik een andere route gaan volgen. Blijkbaar maakte die een heel langzame bocht naar rechts, want terwijl ik het idee had naar het noorden te lopen keek ik toen de zon even door de wolken prikte er recht in. Even dacht ik met een bijzonder natuurverschijnsel te maken te hebben, maar ook hier blijkt er geen noorderzon te zijn. Ik bleek een half rondje gelopen te hebben en kwam daarna alsnog in Perlé uit. Daarna rustig verder naar mijn auto teruggelopen, vermeldenswaardig is nog dat ik bij het Luxemburgse Haute Martelange een kleine omweg moest maken omdat de weg een rivier was geworden.