zaterdag 16 november 2013

4-11-2013

Het gebeurt me niet vaak, maar vanmorgen regende het dusdanig dat ik maar even heb afgezien van de anderhalf uur hardlopen die ik op het programma had staan. Na mijn ontbijt ben ik boodschappen gaan doen, daarna naar een volgend dorp gereden en heb ik daar koffie gedronken. Even over gedacht om toen te gaan hardlopen, maar het weer was nog zo instabiel dat het mij beter leek om te gaan wandelen. Dat heb ik gedaan, mijn bedoeling was een uur of twee te gaan lopen zodat ik een beetje bijtijds kon lunchen en ik aan het eind van de middag kon gaan sporten. Steeds als het mogelijk was ben ik linksaf geslagen dus zou ik weer bij mijn auto uitkomen. Tot mijn verbazing kwam ik toen ik dacht bijna bij mijn auto te zijn een bord tegen waarop stond dat ik in de plaats was waar ik vanmorgen vertrokken was. Daar stond mijn auto dus niet meer. Op de kaart gekeken en gezien dat er een pad tussendoor was naar het dorp waar mijn auto wel stond. Die route gaan volgen, tot ik bij een punt uitkwam waar men een nieuwe rondweg aan het aanleggen was, die ging dwars door wat mijn route was. Nog geprobeerd om aan de andere kant van het bouwterrein mijn weg weer te vinden, maar die was weg. Inmiddels was het gaan stortregenen. Ik had de keuze om op het bouwterrein het ontzettend modderige tracé van de nieuwe weg te volgen of via een geasfalteerde weg terug te lopen naar het dorp. Omdat ik niet zeker wist of de nieuwbouwweg wel op een punt uitkwam waar ik wezen wou, ben ik toch maar naar het dorp gelopen. De weg was geasfalteerd, maar door de regen veranderd in een snelstromende rivier. Ongeveer een uur nadat ik er eerder was geweest kwam ik dus weer in het dorp waar in overnacht had en moest toen nog naar het dorp waar mijn auto nu stond. Gelukkig was de regen gestopt en ging de terugweg zonder verdere problemen. Toen ik terug was bij mijn auto was het half vijf, dus in plaats van een vroege werd het een late lunch. Toch heb ik daarna nog een half uurtje hard gelopen.