donderdag 21 november 2013

17-11-2013

Op de kalender van de KNVB voor dit seizoen stond dit weekend waarschijnlijk als inhaal weekend ingevuld. Rond het weekend zijn er vriendschappelijke interlands en clubs zonder internationals zouden dus nu hun eventuele inhaalwedstrijden kunnen spelen. Ik heb mijn weekend op soortgelijke manier ingevuld. Na gisteren het stukje LuxemburgseVennbahn gelopen te hebben dat ik nog op het programma had staan, heb ik vandaag de etappe langs de Luxemburgs-Duitse grens tussen Dasburg en Gemund gelopen waar ik op mijn tweede dag van mijn wandeling langs die grens, a.s. dinsdag 4 weken geleden, niet was toegekomen. Het was maar goed dat ik dat toen niet geprobeerd heb, want ik ben vandaag ruim 5 uur aan het wandelen geweest en qua route zat vandaag bijna alles mee, ik heb het idee dat ik nagenoeg de snelste weg tussen beide plaatsen gelopen heb. Toch wel leuk om hier weer terug te zijn, nu zie ik dat de herfst hier een stuk verder is, veel bomen zijn nu kaal. Verder valt nu des te meer op dat hier in de Eiffel het landschap een stuk anders is dan 20 Km ten noordwesten hiervan, de Belgisch-Luxemburgse grens waar ik de afgelopen dagen heb gelopen.

Besloten deze nacht in Dasburg te blijven, nu maar hopen dat er morgen geen mist is en dat ik mijn ruiten niet hoef te schrappen, want morgen wil ik terug naar de noordgrens om mijn wandeling af te ronden.