donderdag 21 november 2013

20-11-2013

Sinds het afgelopen weekend had ik het idee dat als ik een LPG-tankstation zou vinden ik mijn tank zou gaan vullen. Niet gevonden, met als gevolg dat toen ik vanmorgen koffie had gezet er nog maar 1 liter gas in de tank zat. Om te voorkomen dat vanavond mijn kachel uit gaat en, nog erger, ik niet meer kan koken, moest ik vandaag gaan tanken. Ik dacht dit in St. Vith te kunnen gaan doen, maar daar was geen pomp. Bij de toeristeninfo gaan vragen en zij vertelde mij dat ik ervoor naar Malmedy moest. Dus heb ik dat maar gedaan en zoals ze vertelde was er op de weg waarover ik de stad inreed een benzinestation met autogas. Na mijn tank gevuld te hebben, heb ik besloten om maar een dagje in Malmedy te blijven, de camperplaats moet je hier wel voor betalen, maar daar krijg je dan ook stroom voor. De zon heb ik de afgelopen tijd maar weinig gezien, dus is het wel eens verstandig om mijn accu met de lader te vullen, al is het maar om te voorkomen dat ik een dezer dagen ondanks een volle gastank toch in de kou zit (mijn gaskachel heeft een beetje elektriciteit nodig voor de besturing en de ventilator).

Het kan nog zijn dat het feit dat ik naar Malmedy moest een 'blessing in disguise' blijkt, er wordt voor morgen sneeuw voorspeld en ik vermoed dat het mij hier minder problemen zal opleveren dan 25 Km zuidelijker.