donderdag 21 november 2013

19-11-2013

Vandaag dan wel mijn wandeling rond Luxemburg afgerond. Hardlopend nog wel. Gisteren de kaart bestudeerd en een route uitgekozen die ik in ongeveer 2 uur zou kunnen rennen. Daar vanmorgen aan begonnen. Het begon al met een tegenvaller, de eerste twee kilometer was bergopwaarts, dus had ik een flinke warming up. Het stuk door Luxemburg ging daarna van een leien dakje. Na de grens werd het wat moeilijker, de weg was onverhard, soms wat modderig en ik had geen wegnummers of borden die mij de juiste weg wezen. Wel een wandelroute, maar op een gegeven moment had ik het idee dat die wel heel erg veel noordwaarts ging. Ik ben toen een andere route gaan volgen en die kwam even later in een dorp uit waarvan ik de naam op de kaart had gezien. Daar ging het fout, ik twijfelde of ik linksaf of rechtdoor moest gaan, de route ging linksaf, dus ben ik die gevolgd. Achteraf had ik zelfs rechtsaf moeten slaan, dan had ik een korte weg terug naar Ouren gehad. Daar kwam ik 5 Km later achter, ik kwam in het dorpje Oudler en dacht bijna thuis te zijn, maar de kerk zag er toch wel wat anders uit als vanmorgen. Dat bleek niet zo raar, toen ik een kaart tegenkwam en zag dat Oudler toch wat anders is dan Ouren, de twee plaatsen liggen 13 Km van elkaar. Gelukkig stond Ouren hier wel aangegeven, dus ben ik die route gaan volgen en kwam ik moe maar voldaan terug bij mijn auto. Volgens mijn stopwatch bleek ik precies 3 uur gelopen te hebben, ik schat een kilometer of 33, waarvan ruim 10 om. Sinds mijn laatste marathon, op 2e Paasdag in, ik denk 2004, hen ik niet meer zo lang hardgelopen.
Geen foto vandaag.