zaterdag 30 november 2013

21-11-2013

Het sneeuwde vanmorgen toen ik opstond. Heel licht, maar op de daken en velden had zich een klein laagje wit poeder gevormd. Het was niet verkeersbelemmerend, maar dat maakte voor mij niet uit, want ik ben vanmorgen in Malmedy gebleven zodat ik mijn accu nog even iets langer aan de lader kon laten staan en tevens even naar de Quick kon voor een kop koffie en om te Internetten. Toen ik tegen enen terug was, gaf de regulator van mijn zonnepanelen aan dat mijn accu vol was. Ik ben toen in oostelijke richting vertrokken naar de grens met Duitsland. Hier een wandeling gemaakt, waarbij ik langs de 'Weisse Stein' kwam. Een steen die een toeristische attractie vormt en niet wit is, zelfs nu niet terwijl de omgeving dat wel was, het was weer gaan sneeuwen. Volgens het informatiepaneel is de steen oorspronkelijk wel wit geweest, daardoor had hij voor de Germanen een religieuze betekenis, zij gebruikte hem als offersteen.  

Geen opmerkingen: