zondag 3 november 2013

28-10-2013

Lang voordat een Zweedse zangeres en een Belgische rocker beide een hit hadden met “I follow rivers” deed ik dat al. Het zal ergens rond de eeuwwisseling zijn geweest dat ik langs de Moezel ben gaan fietsen. Dat beviel zo goed dat ik daarna ook langs diverse andere rivieren heb gefietst en sinds vorig jaar gewandeld. Nu volg ik dan de Duits-Luxemburgse grens, maar op een heel klein stukje na bestaat die ook uit rivieren. Ik ben nu bij de derde en laatste daarvan aangeland, de Moezel. Leuk omdat ik hier ooit al eens gefietst heb en nu tijdens mijn wandelingen regelmatig bekende punten tegenkom. Wat trouwens opvalt is dat het water in de Moezel andersom stroomt, niet dat het stroomopwaarts gaat, maar de Our en een Sure stroomde in zuidelijke richting en deze in noordelijke. Het stroomt flink, het water staat vrij hoog, een raar gezicht om bomen te zien die in het water staan.