donderdag 17 oktober 2013

6-10-2013

Al vaak heb ik heb ik foto's gezien van ijsvogels, niet zo vreemd want het is een vogel met een dusdanig exotisch uiterlijk dat het nauwelijks voorstelbaar is dat het een inheemse vogel is. Vandaag heb ik hem voor het eerst in het echt gezien, niet in Nederland, alhoewel wel bijna, want het was minder dan een kilometer van de grens. De foto's doen de vogel geen recht, in het echt vond ik hem nog mooier, ondanks dat ik hem van een flink grote afstand zag. De turquoise blauwe rug glom als een showroom auto.
Naast het zien van de ijsvogel viel ik vandaag nog een keer met mijn neus in de boter. Ik had gekozen om te overnachten op de camperplaats van Wasserberg. Volgens mijn gids, die enkele jaren oud is zou me dat 5 euro kosten, ik had erop gerekend dat het wat meer was geworden. Nadat ik mijn auto neergezet had ging ik naar het zwembad om te betalen. Het bleek dat vanaf morgen het zwembad twee weken gesloten was voor de jaarlijkse schoonmaak, de kaartjes machine stond al uit, dus mag ik hier gratis overnachten. Dit financiƫle voordeel heeft een klein nadeel, normaal mag je met je kaartje om hier te overnachten ook gratis het zwembad in, nu dus niet.

Vandaag op de foto een bankje waar ik geen gebruik van heb gemaakt.