donderdag 17 oktober 2013

14-10-2013

Mijn plan was om vandaag te schrijven over mijn wandeling langs de Rursee. Uiteindelijk was het niet nodig geweest dat ik die in etappes deed. Had ik hem wandelend gerond dan had ik er naar schatting zo'n 6 uur over gedaan en als ik zondagochtend met hardlopen door was gelopen had ik denk ik een uur langer gelopen dan de anderhalf uur die ik nu liep. Maar ik heb hem dus in etappes gelopen en vandaag heb ik de stukjes gelopen die ik nog niet gedaan had, dus in feite ben ik het stuwmeer tweemaal rond geweest. Daarna ben ik de Obersee rondgelopen en daarna nog een stukje verder langs de Rur. Toen ik vanmiddag om kwart voor 5 een parkeerplaats had gevonden om te overnachten vond ik het eigenlijk nog wat te vroeg. Ik besloot om van hier te wandelen naar het dorp waar ik vanmorgen op was gehouden. Ik keek op mijn telefoon hoe ver het was en was verbaast dat het slechts 1 Km hemelsbreed was. Snel kwam ik er achter dat het niet klopte, ik had een verkeerd doel opgegeven, op de parkeerplaats stond een kaart en daar zag ik dat het eerder een kilometer of vier was. Toch maar gaan wandelen. Soms een beetje cross-country omdat ik aan de rechteroever van de rivier wou blijven. Daardoor koste het meer tijd dan ik verwacht had, het was kwart over zes toen ik op mijn keerpunt was. Het begon niet alleen langzaam donker te worden, het begon ook te regenen en niet zo'n beetje ook. Vooral in het bos was het al gauw donker, de tweede keer dat ik even fout liep was ik een honderd meter een pad op gelopen dat dood scheen te lopen, maar voordat ik dat doorhad was ik al over wat op het pad liggende bomen heen geklauterd en er onder door gekropen. Dat moest ik toen dus opnieuw doen. Daarna ging het, ondanks dat het steeds donkerder en natter werd best goed. Tot ik bij een brug kwam, die ik op de heenweg ook gezien had. Even geprobeerd of ik niet aan dezelfde kant van de rivier kon blijven, maar dat wat ik als pad zag leek dat bij nader inzien niet te zijn. Dus ben ik maar van mijn gewoonte af gestapt om de heen en terugweg langs de andere oever te doen. Trouwens maar eventjes, na de brug ben ik de weg gaan vervolgen en een honderd meter verder ging die weer over een brug en was ik weer aan de voor mij juiste kant. Het was bijna 8 uur toen ik terug bij mijn auto was.