zaterdag 5 oktober 2013

2-10-2013

Gisterenavond besloten om nog een dagje in Neerpelt te blijven en hier langs het Kempisch-kanaal te gaan wandelen. Vanmorgen voor negen uur vertrokken, over het geasfalteerde jaagpad aan de noordkant van het kanaal. Natuurlijk erg rechtlijnig, maar toch best wel mooi. Niet op de laatste plaats omdat ze de aarde, die bij het graven van het kanaal overbleef, langs de oevers gestort hebben. Later is daar een langgerekt, maar slechts 150 meter breed bos op geplant, met een grote verscheidenheid aan bomen. Het wandelen ging lekker, even voor elf getwijfeld of ik de mooie brug (zie foto) die ik passeerde zou oversteken, maar dat helaas niet gedaan, de volgende bleek pas 6 Km verder te zijn. Koffie ben ik vanmorgen mis gelopen, langs het kanaal ben ik één café tegengekomen dat dicht was en bij Lommel stond aangegeven dat er 200 meter van het kanaal een café was. Dat bleek ook dicht te zijn. Toen maar besloten om over het onverharde zuidelijke jaagpad terug te lopen naar mijn camper en daar bij mijn lunch mijn eerste koffie te drinken. Ik had net geconcludeerd dat ik om half drie thuis zou zijn, toen bleek dat het bordje doorlopende weg dat ik anderhalve kilometer eerder gezien had ook voor voetgangers gold. Ik moest dus terug, uiteindelijk was het kwart over drie toen ik aan mijn lunch begon.