donderdag 17 oktober 2013

10-10-2013

Vanmorgen viel het mij op dat de Roer hier een vrij ondiepe rivier is. Ondanks dat het weer vandaag ook door leek te hebben dat het herfst is, scheen op een gegeven moment de zon even op het water en zag ik dat ik tot het midden van de rivier de bodem kon zien, Het leek of het water hoogstens enkele tientallen centimeter diep was. Nu weet ik dat het in werkelijkheid dan vaak dieper is, maar toch. Toen ik vanmiddag vliegvissers in het water zag staan ik dat het water bij hun niet boven de knieën kwam. Op de terugweg een foto van de vissers gemaakt, toen bleek ook dat het op sommige punten toch wat dieper was, want één van de vissers stond inmiddels tot zijn kruis in het water (en ik had niet de indruk dat een heel klein mannetje was). Na de foto gemaakt te hebben stapte ik op de brug over het inlaatkanaal van een watermolen. Tien meter verder, aan het eind van de brug, kwam ik tot de ontdekking dat na de brug het pad ophield. De dichte braambossen waar ik bij uitkwam noopte mij om rechtsomkeer te maken, het modderige pad terug te lopen en om de badkuipenfabriek heen te lopen. Toen ik weer in de buurt was van het punt was waar ik vast was gelopen, bleek het maar goed te zijn dat ik niet was gaan avonturieren door over de braamstruiken te klimmen, daarna zou ik namelijk bij helling aankomen die zelfs als er een pad was geweest moeilijk te beklimmen was (en er was geen pad).