zondag 27 oktober 2013

19-10-2013

Tot twee keer toe vandaag na heen over de oude spoorlijn gelopen te hebben een andere route terug genomen die omweg betekende maar wel mooi was. Vanmiddag vanuit St. Vith 5 Km gelopen naar een dorpje net aan de andere kant van de snelweg. Ik had bedacht terug het volgende viaduct te nemen. Dat heb ik ook gedaan, maar was toen al net zolang met de terugweg als de heenweg bezig toen ik er onderdoor ging en ik moest nog een half uur lopen. Net zoiets was mij vanmorgen ook overkomen. Na in St. Vith koffie te hebben gedronken had ik op de kaart gezien hoe ik op een andere manier terug kon. Ik was bijna het dorp uit toen ik de rood witte markering van een lange afstandswandeling zag. Omdat ik die gisteren in het dorp waar mijn auto stond ook had gezien ben ik die maar gaan volgen. In eerste instantie ging hij de goede richting uit, maar later niet meer, toen hij weer eens naar links ging terwijl ik het idee had naar rechts te moeten, ben ik maar eigenwijs geweest. Dat kwam goed uit, want na enige tijd kwam ik in een dorp uit waar ik vanmorgen ook was, 3 Km van mijn auto. Vanaf daar maar de route die ik 's ochtends ook gelopen had gevolgd. Dat kwam wel goed uit want nu kon ik een foto maken van het viaduct dat in 1918 in een half jaar tijd gebouwd is en sinds 1945 niet meer in gebruik is. Bijna 70 jaar later groeit er een bos bovenop. Ondanks de snelle bouw is het beton van een dusdanige kwaliteit dat het er nog vele jaren zal staan.