zaterdag 5 oktober 2013

4-10-2013

Ik was al een tijdje van plan om mijn grote paraplu weg te gooien. De aluminium 'baleinen' waren deels gebroken, maar hij werkte nog wel. Daarbij was het sinds van de winter bij Parijs mijn opvouwparaplu kapot was gewaaid de enige plu die ik nog had. Vorige week een nieuwe opvouwbare gekocht, maar vandaag toch de grote meegenomen, want die houdt toch meer regen tegen. Het leek nodig te zijn want er was regen voorspeld, maar gelukkig kwam die voorspelling niet uit.

De plu hoef ik niet meer weg te gooien, want op de terugweg van mijn wandeling langs de Zuid Willemsvaart, kwam ik aan beide kanten van de grens een bord tegen met “De Limburgers heten u welkom”. Ik vond het wel apart, twee borden met precies dezelfde tekst. Ik ben gestopt om van beide een foto te nemen. Mijn paraplu in het gras geprikt en mijn camera uit mijn rugzak gehaald en de foto's gemaakt. Nadat ik de camera weer opgeborgen had ben ik verder gelopen. Terug bij mijn camper heb ik geluncht en ben ik naar mijn overnachtingsplek in Tongerlo gereden. Daar realiseerde ik mij ineens dat mijn paraplu nog in het gras langs het kanaal staat.